یزدفردا: مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان انار گفت: به زودی مطالعات طرح مرمت ارگ تاریخی شهرستان انار با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان انجام می‌شود.

به گزارش یزدفردا: محسن پورمنصورآبادی امروز اول آذرماه با اشاره به نشست سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان با امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان انار اظهار کرد: انجام مطالعات طرح مرمت ارگ تاریخی، مرمت آثار شاخص و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری از جمله مسائلی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

وی به ادامه روند مرمت بافت تاریخی بیاض اشاره کرد و افزود: احیاء این بافت تاریخی که از خواسته‌های مسئولان شهرستان نیز است، خوشبختانه با قول مساعد سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان و همکاری مسئولان شهرستان انار انجام می‌شود.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انار با اشاره به توانمندی‌های این شهرستان در زمینه محصولات کشاورزی همچون پسته و ظرفیت‌های غنی گردشگری و تاریخی ادامه داد: با توجه به این‌که این شهرستان در مسیر تهران به بندرعباس قرار دارد و از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار است، بنابراین می‌تواند تاثیر مهمی در جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری شهرستان انار داشته باشد.

پورمنصورآبادی با بیان این‌که شهرستان انار دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که برای بالفعل شدن نیاز به همکاری و مساعدت مسئولان شهرستان دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون شاهد همکاری خوبی از سوی مسئولان بومی شهرستان انار در این زمینه بوده‌ایم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا